Личностен тип Медиатор

15-ти януари, събота.

Един не-пълен-с-преживявания-ден, една обикновена събота, в която не ме огря да отскоча до моя пущинак.

Седя си вкъщи и се разкъсвам между надничане в своя вътрешен свят и домакинстване на пресекулки.

Седмицата беше натоварена, следващата се очаква да бъде още по̀... Колегите започнаха да боледуват и се налагат много замествания. Снощи се прибрах съсипана след 9-часово преподаване, днес успях да се съвзема чак някъде към 12:30 на обяд (демек тогава се събудих окончателно), при което ММ отново ми напомни че „живот си живея” и аз трябваше да се съглася.

В списъка със задачи, които трябва да изпълня в настоящия ден, съм записала 5 пъти „миене на съдове”, защото ще ми се наложи да го правя поне толкова пъти, а аз обичам да имам повече задраскани редове – създава ми чувство за успех.

Въпреки, че идеята ми за този блог беше да не излизам от сферите на градинарството и селските ми преживелици, се изкушавам да самопризная малко за напоследъшните си терзания.

Както повечето неща в моя изпълнен с противоположности живот, и началото на тази година не направи изключение. От една страна ме изпълни с трепети около новите (евентуални) градински постижения, от друга в мен се загнезди една дълбока екзистенциална криза без особени основания. Абе аз си се знам, ама друго си е да те формулират право в лицето...

Формулировката дойде от един семпъл и безплатен психологически тест от интернет, който, скоро разбрах, се използва и от професионалисти, колкото и странно да ми се стори това.

От заглавието се досещате, че ме определи като личностен тип „Медиатор”. Ще ви спестя пълното му описание, което можете лесно да намерите в интернет и ще споделя само нещата, които много конкретно се отнасят за настоящото ми състояние, като вмъкна и малко коментари:

 „Личностите от тип Медиатор са истински идеалисти…

…не е чудно, че много известни Медиатори са поети, писатели и актьори (аййй, пропуснали са „художници” – срамота!!) За Медиаторите е важно да разберат себе си и мястото си в света (като че ли от това имам най-много нужда в момента).

За разлика от повечето социални личностни типове, Медиаторите фокусират вниманието си само върху малцина, върху една достойна кауза – ако се разпрострат, те ще изгубят енергията си и ще се почувстват угнетени и претоварени от цялото зло на света, което не могат да победят. (Ето това е! Точно това!! Тази разпиляна енергия ме съсипва! Точно така се чувствам в момента – прескачаща от едно в друго и …размита) Това е тъжна новина за приятелите на Медиаторите, който са свикнали да разчитат на техния оптимистичен светоглед.

Ако не внимават, Медиаторите може да се изгубят в търсенето на добро и да пренебрегнат ежедневните житейски грижи (Внимавам – не внимавам, изгубена съм си, а пренебрегването на житейските ежедневности ми е направо 23-тото хоби!) Медиаторите често потъват в дълбоки мисли, наслаждавайки се на хипотетични и философски разсъждения повече от всеки друг личностен тип. Ако бъдат оставени, могат да започнат да губят връзка с реалността (мхмм…), да се превърнат в отшелници (!), а роднините и приятелите им трябва да изразходват много енергия, за да ги върнат обратно в истинския свят.

Ох, да си кажа честно, в момента най-много от всичко ми се ще да съм отшелник и не искам никой да са ха̀би да ма връща…

За щастие, подобно на цветята през пролетта, обичта, креативността, алтруизмът и идеализмът на Медиаторите винаги се връщат, като възнаграждават тях и всички, които обичат, не с логика и полезност, а с поглед върху света, който вдъхновява милосърдие, доброта и красота навсякъде около тях.”

Леле, леле, почти се изчервих..

Само дето този, последния абзац, не знам кога ще го постигна, понеже понастоящем са намирвам на двата предпоследни...

Искам да „фана” гората и.. да, мисля че няма да успея да задраскам всичките 5 „миене на съдове” в списъка :(




* * *

Моля тези, които ме познават лично, да не споменават името ми в коментарите!

Благодаря!


Коментари

  1. Невероятна си, усещам те като астрален близнак, и аз съм медиатор, и аз рисувам, и аз съм затрупана с платове и прежди и недовършени идеи, защото всичката ми енергия е насочена в селската ми градина...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!
      Извинявам се за късния отговор - не бях влизала в блога от много време, пък и не съм свикнала още с програмата. Половин час рових в интернет и разпитвах познати как се отговаря на коментар :D

      При мен освен нещата, които споменаваш, има и конци за гоблени, станове за тъкане, платна за картини, коприна за рисуване, глина за пластики, шкафове за реставрация, цимент за отливки, декоративни хартии за картички, снимки за обработване, гипс за шпакловане... Изобщо, ти си добре ;)

      Изтриване

Публикуване на коментар