18, 26 април 2020 - Извънредно положение 3


Следващата събота – 18-ти, също успях да отида и прекарах много, много страхотно.

Случи се да е съботата преди Великден и хората, уморени от тези прекомерни мерки, вече бяха започнали да хойсат навсякъде с редовни или фалшиви декларации. Тези пък, които имаха по-високопроходими коли, използваха черните пътища. Изобщо, народът започна да си щъка, щот то това затваряне хич не беше нормално. А някои имаха възрастни родители/близки, които искаха да посетят или имоти, които трябваше да поддържат и не можеше то така да се затвори цял един народ. Особено по празниците! Затова, по обичай, още в петък цяла София се втурна да пътува, което раздразни властите и те я затвориха напълно за всички. Ако си спомням правилно, никой нямаше право да излиза или влиза под никакъв претекст. Започнаха едни бурни коментари по новините.. стана страшно. И в цялата тази обстановка, аз, твърдо решена да следвам предишния си курс, си написах поредната декларация и поех към вилата. 

...На пропускателния пункт този път не ме посрещнаха с усмивка. Един нервен младеж, полицай, се зачете в декларацията и се хвана за главата – ама какво толкова неотложно има? (понеже вътре бяха описани „неотложни земеделски…” не помня там – процедури някакви) …госпожо, вие новини не гледате ли?? заради такива като вас блокираха София! (айй, сериозно, заради такива като мен?? Дето просто искат да забият в един изолиран пущинак?? То „такива като мен” не съществуват бе, младеж!)  ..и разсад сте си взели, ц ц ц... (бях сложила 10 корена домати за авторитет) ... думи нямам!

Бях готова да направя обратен, но не към вкъщи, а към другия възможен изход по посока вилата. Щях да опитам поне… но не се наложи.

Не знам как ме пусна изобщо, но не чаках втора покана – веднага дадох газ и продължих. Докато се отдалечавах, гласът му още звучеше след мен: „Аз това не го разбирам! Що за хора…”

26. април

Следващото ходене не мина без предварително притеснение – такава съм си – след последното навикване от полицая, цял ден се чувствах като виновно дете, което не си е научило урока.

Затова направо минах през другия изход (друго КПП).  Като цяло тези КПП-та ми създадоха доста нерви и дълго след като ги махнаха, стомахът ми се свиваше когато наближа мястото.

Както и да е, този път нямах проблеми.

* * *

Разположението на вилата е такова, че още преди да се влезе в двора се слиза надолу. Самият двор допълнително е терасиран и там, където садя лалетата, се пада всъщност втора тераса, по-ниска. От едната страна първата тераса скрива двора, от другата – сградата, и всъщност от пътя няма видимост към по-голямата част от цветята.

Спомням си първото впечатление всеки път когато вляза и погледна иззад ъгъла - уаааау! Каквото и да съм планирала, както и да съм си го представяла, гледката винаги е по-внушителна! Трудно мога да опиша чувството. Какво е цъфнало, дали не съм изтървала нещо... Все пак повечето пъти ходя през 7-8 дни!

Мисля, че този път беше момент, в който се застъпваше цъфтежа на най-много лалета.

Бяха наистина избухнали в цвят!

Първоначално, като отида там, не забелязвам много подробности – имам нужда да обиколя всяко кътче, да надникна от всички страни. Понякога минават часове преди да се сетя да видя нещо някъде си.

Беше свежо утро. Цялото време беше за мен, бях си взела перманентния маркер да надпиша името на всяко цъфнало лале върху някое от листата му, за да ми е по-лесно при ваденето. Носех и тетрадката, да сравнявам със списъците. Чувствах се като истински ботаник-изследовател – приближавах, оглеждах, записвах, снимах.

Докато търчах наоколо с тетрадката, придойде съседката, която явно е била там с мъжа си още от предната вечер. Носеше ми чиния с прясно изпържени мекици и мед!

Почувствах се толкова специално!

__________________________

Такива работи около извънредното положение.

В крайна сметка, успях да присъствам на всички „важни моменти 2020” в моята дистанцирана градинка.

Всички дертове около КПП-тата и декларациите вече са далеч в миналото и чак не мога да повярвам колко много неща са се случили от тогава насам. В крайна сметка през 2020-та накупих още много лалета и много други луковични, едва ги засадих и есента малко треперих да не би пак да затворят градовете и да не би да направят още по-строг пропускателен режим. Но до ден днешен не е имало повече проблеми от този род, а моята цветарска страст расте ли, расте.

Вилата се превърна в любимо място, което почти не отстъпва на Костанденец. Може би само в едно нещо – ако трябва да избирам между двете…

Ще избера и двете! :D

* * *

Моля тези, които ме познават лично, да не споменават името ми в коментарите!

Благодаря!

Коментари